Skąd brać energię do działania? 8 sposobów!

Brakuje Ci motywacji? Zastanawiasz się skąd brać energię do działania? Dzisiaj opowiem Ci o moich sposobach na podniesienie poziomu energii w ciągu dnia, aby skutecznie realizować swoje cele.

SUBSKRYBUJ KANAŁ

SKĄD BRAĆ ENERGIĘ DO DZIAŁANIA

Odczuwasz zniechęcenie i brak energii do działania? Zastanawiasz się jak robią to inni, że mają w sobie tyle wigoru? Przedsiębiorcy potrzebują energii do realizacji celów, które przed sobą codziennie stawiają. Potrzebują siły i motywacji do pokonywania różnych przeszkód. Poznaj 8 moich sposobów na podniesienie poziomu energii w ciągu dnia.

1. RÓB TO CO KOCHASZ

Pierwszą rzeczą, która daje bardzo dużą ilość energii jest Twoja pasja. Chodzi o to, abyś robił to, co kochasz. Twoja praca powinna wypływać z Twojej wewnętrznej motywacji. Przykładowo moją pasją jest pomaganie przedsiębiorcom w budowaniu ich biznesu w Internecie. Efekty, które dostrzegam podczas współpracy, są dla mnie motywujące. Zastanów się, czy i Ty masz taką dziedzinę, która Cię mega motywuje oraz wprowadza w stan flow podczas pracy, sprawiając, że zapominasz dzięki niej o płynącym czasie? Jeśli jeszcze jej nie znalazłeś, to polecam Ci zajrzeć do mojego poprzedniego posta “Jak odkryć swoją pasję

2. LUDZIE, KTÓRYMI SIĘ OTACZASZ

Jak stwierdził Jim Rohn – “Jesteś średnią pięciu osób, z którymi spędzasz najwięcej czasu”. Można przebywać wśród ludzi, którzy dodają nam energii oraz wśród tzw. wampirów energetycznych. Być może Ty też masz wokół siebie takich ludzi w pracy, wśród znajomych lub w rodzinie, którzy zawsze narzekają, wszystko im się nie podoba i przy każdym kontakcie z Tobą, zabierają od Ciebie pozytywną energię oraz motywację. Zastanów się zatem, czy Twoje środowisko Cię wspiera i zaraża radością, czy wręcz przeciwnie. Jeśli nie masz wokół siebie takich ludzi, to staraj się takich poznać. Może nawet oglądaj wideo ludzi pełnych energii w Internecie. To bardzo inspiruje i dodaje motywacji do działania, bo środowisko, które nas otacza, ma na nas duży wpływ.

3. RUSZ SIĘ Z MIEJSCA!

Gdy siedzimy cały dzień przy biurku, to możemy mieć złudne wrażenie, że się nie męczymy. Jednak siedzenie powoduje, że nasz poziom energii spada i stajemy się niedotlenieni. Dlatego proponuję Ci zadbać o codzienną formę ruchu. Nie chodzi o to, abyś zmuszał się do aktywności, której nie lubisz. Znajdź swoją ulubioną dyscyplinę sportową, która sprawi Ci radość. Ja odkryłem taką ostatnio w jeździe na rolkach. Trening powinien być swoistym wypoczynkiem, który naładuje Cię energetycznie i oprócz zmęczenia fizycznego, przyniesie również odpoczynek psychiczny. Pomoże Ci to nabrać dystansu do codziennych zadań, z którymi się zmagasz. Taki ruch wpływa korzystnie na nasz mózg, ponieważ nasz organizm produkuje w układzie nerwowym neurotrofiny, czyli neuroprzekaźniki, które powodują, że sprawniej myślimy i lepiej zapamiętujemy. Wysiłek fizyczny jest korzystny nie tylko dla ciała, ale również dla naszej efektywności oraz produktywności. Warto przy tym pamiętać o zdrowym odżywianiu i piciu dużej ilości wody.

4. PODEJMUJ MNIEJ DECYZJI

Nasz mózg ma ograniczoną ilość zasobów energii mentalnej. Kiedy budzimy się rano jesteśmy najbardziej sprawni poznawczo, a w ciągu dnia poprzez różne decyzje i zadania, poziom tej energii spada. Wieczorem staje się ona bardzo ograniczona, dlatego warto dystrybuować energię tak, aby nie tracić jej na błahe rzeczy. Jeżeli możesz coś zautomatyzować, np. tworząc szablon odpowiedzi na wiadomości mailowe, gdy codziennie otrzymujesz masę identycznych zapytań, zrób to i zmniejsz ilość podejmowanych decyzji. Każda decyzja angażuje funkcje poznawcze w naszym mózgu oraz zużywa glukozę, przez co stajemy się bardziej zmęczeni i tracimy tę energię. Dlatego jeśli tylko możesz twórz checklisty, schematy i upraszczaj, co się da.

5. PRZYGOTUJ SIĘ NA JUTRO!

Warto zaplanować dzień wcześniej, co konkretnie będziemy robić w dniu następnym. Jakie mamy cele do zrealizowania i jakie zadania. Po to, aby zaraz po rozpoczęciu dnia nie zastanawiać się, nie tracić energii na decyzje “Co mam dzisiaj robić?”. Już wieczorem przygotuj sobie stanowisko pracy i zadania do wykonania. Dzięki temu całą energię z rana wykorzystasz na realizowanie samego projektu, a nie na myślenie “Co ja miałem dzisiaj zrobić?”. Pozwoli Ci to być bardziej efektywnym i zachowasz energię na kolejne zadania.

6. DOBRZE ZACZNIJ DZIEŃ!

Poranki nadają rytm i wpływają na nasz nastrój w ciągu całego dnia. Jeżeli dobrze rozpoczniemy dzień i zrealizujemy różne zadania już w ciągu pierwszych godzin, to mamy poczucie satysfakcji, że ten dzień rozpoczął się dobrze i kolejne zadania idą sprawniej. A jeżeli rozpoczniemy dzień tzw. “lewą nogą”, to każde kolejne działanie nam się nie układa i mamy poczucie, że nic nam nie idzie. Warto ustalić sobie nawyki, które codziennie rano wykonujesz, bo to one dają poczucie działania. Sam ustal swoje nawyki, może to być wypicie wody z cytryną, pościelenie łóżka itp. Wczesne wstawanie o stałej porze również da Ci poczucie satysfakcji i dobrze rozpoczętego dnia.

7. SKUP SIĘ NA JEDNEJ RZECZY

Kiedyś angażowałem się we wszystko, co przyjdzie mi do głowy. We wszystkie propozycje, które dostawałem. Bałem się odpuścić jakiejś okazji, co w konsekwencji powodowało zagubienie i prowadziło do tego, że nie kończyłem żadnego projektu w pełni. Dlatego jeśli chcesz mieć wysoki poziom energii oraz skuteczności, to warto wdrożyć nieco minimalizmu i decydować się tylko na jedną rzecz w danej chwili. Skończysz ją, to dopiero zacznij kolejną. Pozwala to na lepszą koncentrację i osiąganie stanu flow. Skacząc z zadania na zadanie nie kończysz żadnego i odczuwasz jedynie stres. Eliminuj go ze swojego życia jak tylko się da.

8. ZAPISUJ POZYTYWNY FEEDBACK

Ostatnia rzecz, która może być pomocna szczególnie dla osób, które tworzą coś w Internecie, są twórcami. Ta energia może być przydatna dla kreatywności i wytrwałości – mowa o kolekcjonowaniu rzeczy, które świadczą o tym, że robisz dobrą robotę. Dla mnie są nimi komentarze i prywatne wiadomości otrzymywane od ludzi np. z podziękowaniem za stworzenie jakiegoś wideo, które wpłynęło lub zmieniło ich życie. Rób sobie screeny takich momentów i czytaj w chwilach zwątpienia. To powinno pomóc Ci odzyskać motywację i chęć do działania.

Powodzenia!