Content marketing – po co tworzyć darmowe treści?

Jakie są korzyści z tworzenia darmowych treści dla swoich odbiorców? Czy content marketing jest tym czego potrzebujesz, aby zwiększyć sprzedaż?

SUBSKRYBUJ KANAŁ

W tym artykule powiem Ci, dlaczego warto tworzyć darmowe treści w Internecie, jak przyczynia się to i wpływa na sprzedaż oraz czym w ogóle jest content marketing. Jak się za to zabrać i o co w tym chodzi.

CONTENT MARKETING – PO CO TWORZYĆ DARMOWE TREŚCI W INTERNECIE?

Dzięki temu, że tworzymy darmowe treści, możemy liczyć na wzajemność naszych odbiorców, obserwatorów. Wzajemność, czyli ekonomia wdzięczności wiąże się z tym, że Twoja sprzedaż zwyczajnie wzrasta. Jak to się dzieje?

PSYCHOLOGICZNA REGUŁA WZAJEMNOŚCI

Jest taka reguła wzajemności, która mówi o tym, że jeżeli komuś coś dajemy, to ta osoba czuje się w naturalnym obowiązku, potrzebie odwdzięczyć się nam za to. W Internecie, w biznesie online działa to na zasadzie dostarczania darmowych treści, które rozwiązują konkretny problem Twoich odbiorców. Jeżeli jesteś w stanie rozwiązać szybko, konkretnie problem Twojego odbiorcy poprzez wpis, czy jakiś poradnik, to właśnie uruchamiasz regułę wzajemności. Możesz wtedy liczyć na odwzajemnienie się Twoich odbiorców, najczęściej w formie zakupu Twojego produktu lub usługi.

BUDOWANIE ZAUFANIA I RELACJI

Najłatwiejszym sposobem, aby zyskać zaufanie odbiorcy jest pomoc. Na samym początku, zanim poprosi się o cokolwiek. Taką pomoc możemy tworzyć i dostarczać właśnie dzięki treściom na blogu w formie, czy w formie video.

POZNAJ PROBLEMY ODBIORCÓW

Pomoc jest efekty wtedy, gdy znamy potrzeby naszych odbiorców. Po pierwsze, gdy wiesz kim jest Twój idealny klient, zrobiłeś sylwetkę swojego klienta, tzw. avatara. Masz profil swojego klienta, który mówi Ci jasno z czym ma problem Twój klient.

CZEGO SZUKAJĄ TWOI ODBIORCY?

Twój klient prawdopodobnie wyszukuje właśnie teraz, w tym momencie, gdy oglądasz to video, odpowiedzi na pytania i problemy, które powinieneś już znać. A następnie zrobić treści, wpisy na bloga, które odpowiadają na te problemy, bo jeżeli jesteś ekspertem w danej dziedzinie, to dlaczego nie tworzyć na ten temat treści i nie pomagać dzięki efektowi skali większej ilości osób niż tylko 1:1. To jest możliwe dzięki prowadzeniu bloga. Warto to robić, aby dać się znaleźć.

DAJ SIĘ ZNALEŹĆ JAKO PIERWSZY

Następna korzyść, to dać się znaleźć osobom, które wyszukują aktywnie rozwiązania danego problemu w wyszukiwarce. Google i  YouTube. Dwie największe wyszukiwarki na świecie, które idealnie nadają się na tworzenie contentu. Wpisy blogowe oraz treści video, które pozwolą dotrzeć z Twoim produktem i usługami do nowych osób. Do tej zimnej grupy, która jeszcze Cię nie zna. Ale na drugim etapie, to jest kolejna korzyść, możesz stworzyć grupę remarketingową niestandardowych odbiorców. Możesz stworzyć taką kampanię na Facebooku i skierować ją do osób, które były na Twojej stronie lub blogu, ale nie zdecydowały się jeszcze na zakup. Jeszcze nie są gotowe lub jeszcze ich nie przekonałeś swoim produktem, czy ofertą. Dlatego wtedy tworzymy dla tej ciepłej grupy inne treści, które pokazują np. cechy produktu, benefity lub korzyści. Patrzmy na to jak na podróż klienta.

PRZYGOTUJ TREŚCI NA KAŻDY ETAP RELACJI Z KLIENTEM

Customer Journey polega na tym, by na każdym etapie relacji z naszym klientem mamy przygotowane treści dla niego. Pokazujesz się jako autorytet w branży, szczególnie wtedy, gdy Twój wpis okaże się wartościowy. Zatem tworząc te wartościowe wpisy, piszę tutaj o rzeczach, wpisach, które rozwiązują konkretną potrzebę, konkretny mały problem najczęściej, Twojego odbiorcy. Ale ten duży problem jest rozwiązywany już dzięki Twojej usłudze i produktowi. Dlatego warto sobie zrobić taką mapę podróży klienta i rozpisać, co jest na pierwszym etapie, co potencjalny klient powinien zobaczyć na drugim etapie i na etapie finalizowania transakcji. Następnie na etapie ponownego zakupu. Całą tę ścieżkę będziemy rozpisywać i uczyć się jej, analizować ją krok po kroku. Dostaniesz do niej instrukcje w Akademii The Brandfather.

DARMOWY RUCH NA TWOJEJ STRONIE

Kolejną korzyścią z publikowania postów blogowych lub video na YouTube jest to, że zyskujesz długodystansowy ruch na stronie. Po prostu cały czas ten post blogowy jest wyszukiwany, liczba odwiedzin Twojej strony rośnie, a co za tym idzie zwiększasz sprzedaż. Im więcej osób odwiedza Twoją stronę, tym statystycznie większą zyskujesz ilość konwersji. Czyli sfinalizowanej sprzedaży w tym wypadku. Dlatego pamiętaj o tym, że generowanie ruchu organicznego poprzez posty blogowe, czyli bezpłatną reklamę, jest jak najbardziej możliwe. Jest to gra długodystansowa, ale warta rozpoczęcia już dzisiaj, bo im wcześniej rozpoczniesz tym wcześniej będziesz mieć dobre efekty i tym szybciej nasza sprzedaż będzie większa.

JAK DOBRAĆ IDEALNĄ GRUPĘ DOCELOWĄ?

Tworząc odpowiedź w formie postu na konkretny problem docierasz do Twojego konkretnego klienta z laserową precyzją. Wtedy, jeżeli np. podczas kampanii pada pytanie “jak dobrać idealną grupę docelową?”, zawsze możesz skorzystać ze stworzenia tytułu posta blogowego, który jest tylko i wyłącznie atrakcyjny dla Twojej grupy docelowej, a wyeliminuje wszystkich innych, którzy wchodzą na Twoją stronę, klikają w reklamę i nie kupują, czyli nie są Twoją grupą docelową. Dzięki znajomości Twojego klienta, wiesz jakie ma problemy, a jakich problemów nie ma nikt inny. Dlatego jest to tak istotne, by znać swojego klienta i dzięki temu całe kampanie stają się efektywniejsze, bo wyświetlając je do różnych osób, klikają tylko te, które są nią zainteresowane. Czyli sam content może pomóc Ci w generowaniu ruchu, ale w jak najlepszej jakości ruchu. Nie tracisz dzięki temu budżetu na reklamę kierując ją do wszystkich, mówiąc, że nasz np. produkt dla wszystkich. Tylko koncentrujesz się na tym jednym kliencie i z laserową precyzją powodujesz, że Twoja kampania dociera właśnie do idealnego klienta.

EFEKT RUCHU VIRALOWEGO 

Publikując atrakcyjne treści, warto się do nich przyłożyć, bo zawsze możesz zyskać viralowy ruch, czyli masę udostępnień, jeżeli dla Twojej wąskiej grupy dany temat będzie atrakcyjny, a to może spowodować efekt kuli śnieżnej. Czyli, że nagle będziesz mieć problem z wąskim gardłem, tzw. klęska urodzaju, która spowoduje, że zamówień będzie tak dużo, że możesz np. nie nadążać z wysyłką swojego towaru. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy znasz swojego odbiorcę i tworzysz treści, które rzeczywiście angażują. Jak to robić? Próbować, eksperymentować, patrzeć, które posty są najbardziej angażujące, które wpisy blogowe mają najwięcej odwiedzin i na tej podstawie uczyć się też swojej grupy odbiorców. A potem dalej w okół tego tworzyć content, który jest dla nich interesujący.

Mam nadzieję, że te wskazówki były dla Ciebie pomocne. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o rozwoju biznesu online i o budowaniu marki osobistej w Internecie, to zajrzyj do Akademii The Brandfather. Zbudujmy razem swoje marki online. Powodzenia!