Co to Jest Pixel Facebooka i Jak Mierzyć Konwersje?

Za chwilę pokażę Ci jak w prosty sposób wykorzystać Pixel Facebooka do rozwoju Twojego biznesu internetowego. Jeśli to pojęcie jest dla Ciebie nowe i nie do końca wiesz co to jest Pixel Facebooka, to przeczytaj koniecznie ten artykuł. Będzie krótko i na temat.

Podczas mojego Darmowego Kursu Online z tworzenia skutecznych kampanii na facebooku pytacie często co to jest Pixel Facebooka. Dobrze, że takie pytania padają bo oznacza to, że zaczęliście uruchamiać swoją pierwszą kampanię i chcecie zrobić to dobrze. A więc czym jest Pixel Facebooka i jak go wykorzystać w swoim biznesie?

Najprościej ujmując jest to fragment kodu, który należy umieścić na Twojej stronie internetowej (na każdej podstronie). Ma on za zadanie śledzić odwiedziny użytkowników poruszających się po Twojej witrynie. Dzięki temu możesz kierować reklamy do tych osób, które były na Twojej stronie (remarketing) lub na poszczególnych podstronach Twojej witryny. Pixel Facebooka nazywany jest również Pixelem Konwersji – gdyż mierzy Konwersje – zdarzenia na stronie (np. zakup).

Po co Ci Pixel?

Aby kierować reklamy do osób, które odwiedziły Twój blog, stronę, sklep, do osób, które Cię już znają i kojarzą. Możesz dzięki Pixelowi Facebooka np. uratować porzucony koszyk w sklepie internetowym, przypominając się w reklamie o niedokończonych zakupach. Możliwości jest wiele. Na początek po prostu zainstaluj pixel, aby móc w przyszłości z niego skorzystać. Im szybciej to zrobisz tym więcej użytkowników zapisze się w Twojej bazie pixela.

Dla przykładu, na tej podstronie również jest pixel, który pozwoli mi kierować kampanie do osób czytających ten artykuł. Tak, już Cię mój pixel zapamiętał! 🙂 Tak samo Ty możesz uruchomić taki pixel na swojej stronie.

Skąd wziąć Pixel Facebooka?

Jeśli masz już konto reklamowe na Facebooku to wydobycie Twojego indywidualnego kodu jest bardzo proste. Wejdź do Power Editora lub Managera Reklam i wybierz z Menu: > PIXELE > następnie postępuj wg instrukcji:

Uzyskany kod będzie indywidualny dla Ciebie. Wklej go na każdą podstronę Twojej witryny. Najlepiej zrobić to za pomocą odpowiedniej wtyczki (najczęściej są darmowe) lub zlecić programiście. Nie powinno to zająć więcej niż 5-10 minut.

Co dalej? Konwersje Niestandardowe!

Mając zainstalowany pixel… następnym krokiem do wykorzystania efektywnie Pixela Facebooka jest utworzenie “Niestandardowych Konwersji”.

Spokojnie… pewnie chwytasz się za głowę. Tyle dziwnych pojęć. Nie martw się… już śpieszę z wytłumaczeniem.

Otóż Konwersje Niestandardowe są nam potrzebne, aby wskazać jakie zdarzenie chcemy mierzyć, czyli zaliczyć do “konwersji”. Konwersją jest najczęściej ZAKUP produktu na Twojej stronie. Może też być nią zapis do newslettera, lub inne mierzalne zdarzenie na stronie.

Jak mierzyć Konwersje Niestandardowe?

Takie zdarzenie mierzymy podając adres linku do strony, która następuje PO zdarzeniu (najczęściej strona podziękowania po zakupie, tzw. “thank you page”). Aby znaleźć taki adres strony, zrób testowy zakup, opłać, i zobacz jaki url (link) jest wyświetlany w pasku przeglądarki. Skopiuj go do schowka. Przyda się w następnym kroku.

Gdyby ta podstrona była takim zdarzeniem to link byłby linkiem tego artykułu czyli: https://michalszczepanek.pl/co-to-jest-pixel-facebooka/.

[callout]Przykładowa zawartość linku po zakupie:

http://….order-confirmation…

http://….paymentSuccessful….

http://….paypal/submit?….

Wykropkowane miejsca mogą się różnić w zależności od silnika witryny. Np. w Prestashop spotkałem się właśnie z powyższymi fragmentami linków.[/callout]

Gdy już mamy taki link to wybieramy z niego właśnie taki stały fragment (między kropkami) i tworzymy konwersje niestandardową. Menu > Power Editor > Konwersje Niestandardowe > Utwórz konwersję niestandardową:

Następnie wybierz “URL zawiera” i wklej fragment url… np: “order-confirmation”.  Wciśnij “Dalej”.

Aby pixel był aktywny, dokonaj próbnego zakupu – musisz wejść na podany fragment linku. Wtedy kropeczka z czerwonej stanie się zielona i Twoja strona rejestrować będzie użytkowników.

Brawo! Od tej pory możesz prowadzić kampanie z celem “konwersja”. Te reklamy są optymalizowane przez algorytm Facebooka tak, aby były wyświetlane osobom, które z największym prawdopodobieństwem rzeczywiście KUPUJĄ.

Remarketing

Możesz od teraz stosować również remarketing czyli docierać do osób, które już raz odwiedziły twoją witrynę. Tak samo ja mogę skierować kampanię do Ciebie 🙂

Wiesz już co to jest Pixel Facebooka i jak zacząć wykorzystywać go w swoim biznesie. O tym jak robić to jeszcze efektywniej dowiesz się w kolejnych wpisach oraz w mojej zamkniętej grupie na Facebooku.

Powodzenia!