Napisz do mnie:
Jak stworzyć skuteczną komunikację swojej marki i jak ją odpowiednio budować w internecie poprzez tworzenie historii, bo to właśnie storytelling przyciąga najwięcej klientów.
Dzięki "Model StoryBrand", dowiadujemy się, jak tworzyć przekonujące historie, które pozwalają zbudować autentyczną relację z klientami i wyróżnić się na tle konkurencji. Ta książka jest inspirującym przewodnikiem dla przedsiębiorców, marketerów i wszystkich, którzy pragną skutecznie komunikować swoje wartości i produkty na współczesnym rynku. Autor prezentuje też skuteczne strategie marketingowe, w tym wykorzystanie stron internetowych i mediów społecznościowych, które wspierają ten model opowiadania historii.
Dołącz do społeczności BookTube.pl, aby otrzymać wszystkie moje notatki z książek, które czytam.
Tą jedną rzeczą jest odpowiedź na pytanie, jak Twoja marka i Twój produkt rozwiążą ich problemy. Dlaczego większość komunikatów marketingowych nie działa? Bo mówimy o sobie, a nie o kliencie!
Czyli o tym, co pozwala nam przetrwać. Jeżeli nie znamy psychologii funkcjonowania naszego mózgu, to ciężko nam będzie przyciągnąć klienta. Codziennie mamy mnóstwo komunikatów, a większość z nich ignorujemy - dlaczego? Ponieważ nasz mózg wyłapuje tylko te informacje, które pomagają nam przetrwać! W zależności od tego, jaką jest nasza potrzeba z Piramidy Maslowa, na tej będzie się skupiał nasz mózg, jednocześnie ignorując wszystko, co zbędne.
Wystarczy skupić się na tym, jak produkt czy usługa mogą zrealizować potrzeby klienta i zniwelować jego problemy. Tutaj ważne jest 6 potrzeb, które są najistotniejsze, to: czy mogę dzięki temu pomnożyć pieniądze, zaoszczędzić czas, zbudować społeczność, zdobyć wyższy status, być bardziej hojnym lub czy pomożesz mi znaleźć sens? Jak zatem możesz komunikować, by podświadomie nasz klient znalazł w naszej ofercie odpowiedź na te pytania?
Historia to najprostszy i najskuteczniejszy sposób komunikacji z drugim człowiekiem. Są łatwe do zrozumienia, zużywają mało kalorii i przykuwają uwagę. Ale nie opowiadaj o sobie w tych historiach, opowiadaj o kliencie i o tym, jak Twój produkt wpłynie na jego historię.
Jedyne co Ci pozostaje po opanowaniu tych punktów to stworzenie tej historii i opowiedzenie jej!
Klient w 5 sekund ocenia, czy Twój produkt, usługa, oferta jest dla niego, czy ma się wycofać. Dlatego w pierwszych pięciu sekundach możesz zwrócić uwagę klienta dla siebie, przez co historia nie może być za długa, a jednocześnie pamiętaj, by ją dobrze opowiedzieć!
Zewnętrzny problem jest najprostszy do zidentyfikowania i rozwiązania. Przykładowo chcesz coś stworzyć, ale nie masz komputera - zatem firma Apple proponuje Ci MacBooka, który rozwiązuje ten problem. Jednak częściej zdarzają się nam problemy wewnętrzne, które nie są tak proste do rozwiązania. Przykładowo masz komputer, ale masz przekonanie wewnątrz siebie, że nie umiesz go obsłużyć do montażu filmów. W takiej sytuacji Apple mówi “ułatwię Ci proces tworzenia dzięki naszym urządzeniom”. i znów - problem zostaje rozwiązany.
Jak to zrobić? Jeśli masz stronę internetową, to koniecznie publikuj opinie klientów, którzy już korzystali z Tego, co oferujesz i otrzymali owoce tej współpracy. Śledź zamówienia, które zrealizowałeś i sam spróbuj nawiązać kontakt z klientem, by poznać jego opinię! Kolejną kwestią jest publikowanie statystyk, np. informacji ile osób już kupiło Twój produkt. Publikuj także nagrody i wyróżnienia, które zdobyłeś.
Dołącz do społeczności BookTube.pl, aby otrzymać wszystkie moje notatki z książek rozwojowych