Napisz do mnie:
Efekt Viralowy to książka, która mówi o tym, jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają. Jeśli jesteś twórcą i działasz w Internecie, to ta książka jest właśnie dla Ciebie!
W tym dynamicznym i dynamicznym świecie online, gdzie informacje przenoszą się z zawrotną prędkością, książka analizuje, jak treści stają się wirusowe i dlaczego niektóre posty zdobywają olbrzymią popularność, podczas gdy inne pozostają niezauważone. Odkrywa tajemnice sukcesu internetowych kampanii, które przyciągają uwagę milionów użytkowników w krótkim czasie, zmieniając oblicze dzisiejszej komunikacji i marketingu.
Poznaj 6 elementów każdej viralowej treści:
Dołącz do społeczności BookTube.pl, aby otrzymać wszystkie moje notatki z książek, które czytam.
Każdy człowiek udostępniając jakąś treść chce zwiększyć swoja wartość na tle innych, nawet podświadomie. I to właśnie osoba jest tą walutą, która poprzez swoje posty i reakcje pod nimi zyskuje na wartości. I teraz pytanie: czy Twoi klienci, odbiorcy będą chcieli publikować ten produkt? Czy dzięki udostępnianiu Twoich działań w sieci ich waluta społeczna także się zwiększy?
Nasz produkt powinien wywoływać skojarzenia, wspomnienia, emocje! Czy bardziej popularnym tematem są płatki śniadaniowe, czy Disneyland? Mogłoby się wydawać, że tak bajkowe miejsce będzie często przyciągać myślami, a jednak… to płatki śniadaniowe przyciągają nasza uwagę prawie codziennie o poranku! Wniosek? Łącz swój produkt z codziennością, by treść, którą tworzymy mogła się ludziom z czymś skojarzyć. Przykładowo batony Mars zyskały większą sprzedaż, gdy świat obiegła wiadomość o tym, że NASA wylądowało po raz pierwszy na Marsie! Te informacje działały nawet i podświadomie, ale działały!
Tutaj ważne jest, by nasze produkty wywoływały emocje. I to konkretne emocje! Mogą być one pozytywne albo negatywne, natomiast ważne jest pobudzenie fizjologiczne, czyli w naszym ciele muszą zajść naprawdę silne emocje po przeczytaniu czegoś, po kontakcie z danym produktem. Tutaj mile widziane są: zachwyt, ekscytacja, rozbawienie, złość, lęk. Zadowolenie czy smutek to zbyt słabe emocje, które już nie budzą nas do działania.
Lubimy naśladować innych ludzi, pokazuje nam to choćby społeczny dowód słuszności. Tym właśnie kierował się Steve Jobs i osiągnął sukces. Założyciel Apple zastanawiał się, w którą stronę ustawić logo swojej firmy na laptopach. Do wyboru miał opcję, by była ona ustawiona do użytkownika górą, a wtedy odwrotnie, mniej czytelnie, do innych osób, czy może w przeciwnej formie. Ostatecznie Steve Jobs ustawił logo czytelnie do osób dookoła, ponieważ dzięki temu ktoś może zauważyć, z czego korzysta dana osoba i również zechce mieć taki sam komputer.
Tutaj warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy mój produkt wnosi jakąś wartość? Czy jest on praktyczny? Ludzie najchętniej dzielą się właśnie tym, co praktyczne, krótkie i łatwe do zapamiętania. Stąd tak ogromne zainteresowanie krótkimi filmikami kulinarnymi w mediach społecznościowych.
Dołącz do społeczności BookTube.pl, aby otrzymać wszystkie moje notatki z książek rozwojowych