Psychologia w Biznesie Online – Wstęp

Przedsiębiorcy, którzy chcą zarabiać duże pieniądze w internecie muszą poznać psychologię ludzkich zachowań. Psychologia w biznesie online skutecznie wspiera proces budowy relacji z klientem oraz proces sprzedaży. Czy wiesz jakie psychologiczne mechanizmy pomogą rozwinąć Twój biznes?

Budowanie biznesu na podstawach psychologii jest po prostu mądre. Mechanizmy rządzące ludzką psychiką są niezmienne od setek lat. Nie są jak chwilowy trend, który znika i trzeba szukać nowego. Zawsze będą na nas działać i to w sferze podświadomości.

Stosowanie psychologicznych mechanizmów wywierania wpływu na ludzkie zachowania to duża odpowiedzialność. Można je wykorzystać do dobrych, jak i złych celów.

Zakładam, że Twoje zamiary są etyczne, a Twój produkt lub usługi są niezwykle wartościowe dla innych ludzi 🙂

Psychologia w biznesie online i jej zastosowanie dla internetowych przedsiębiorców:

Poniżej podaję 6 podstawowych mechanizmów psychologicznych zwiększających sprzedaż (o ich praktycznym zastosowaniu dowiesz się w kolejnych wpisach).

  1. Dostarczając darmową wartość potencjalnemu klientowi, aktywujesz regułę wzajemnościKlient będzie chciał się odwdzięczyć za to co mu dajesz. Gdy uzna, że dałeś mu wystarczająco dużo, to prawdopodobnie kupi Twój produkt.
  2. Budowanie relacji z klientem i stopniowe rozwijanie zaangażowania jest bardziej skuteczne niż proponowanie oferty na pierwszym spotkaniu. Stosowanie małych kroków np. zapis do newslettera, to początek działania reguły zaangażowania i konsekwencji.
  3. Społeczny dowód słuszności (social proof) wzmacnia postrzeganie Twojego produktu jako wartościowego. Gdy sam mówisz dobrze o sobie – zawsze pozostaną u klienta wątpliwości co do Twojego obiektywizmu.
  4. Reguła lubienia i sympatii – ludzie po prostu lubią kupować od tych kogo lubią i darzą sympatią.
  5. Gdy uczynisz swój produkt trudno dostępnym, w małych ilościach lub po prostu uruchomisz choćby licznik promocji – aktywujesz regułę niedostępności.
  6. Ludzie pozostają w większości pod wpływem autorytetów. Kiedy znany i poważany ekspert mówi o Twoim produkcie to komunikat ten będzie skuteczniejszy niż, gdyby mówiła o nim przypadkowa osoba.

Psychologia w biznesie online ma praktyczne zastosowanie. Przykłady poznasz w kolejnych wpisach 🙂

Jeśli chcesz być na bieżąco to zapisz się do mojego newslettera.