Poznaj 4 czynniki decydujące o sukcesie Twojej kampanii na Facebooku

Zobacz co Możesz Zrobić, aby Poprawić Skuteczność Reklam

Prowadząc kampanie o budżetach liczących setki tysięcy złotych, nauczyłem się, że są 4 główne obszary, od których zależy skuteczność Twoich reklam. Zobacz jakie.

Być może prowadzisz już swoje kampanie na Facebooku, ale nie widzisz pożądanych efektów i zastanawiasz się czy to ma sens? Chcę Ci powiedzieć, że całkowicie Cię rozumiem… gdy zaczynałem, bałem się co stanie się z tymi 50zł, które miałem zainwestować w Facebooka. A sama myśl o Menadżerze Reklam czy Power Editorze napawała mnie niepokojem.

Obecnie prowadzę kampanię o budżetach liczących setki tysięcy złotych. Pomagam przedsiębiorcom, takim jak Ty, zarabiać więcej i budować biznes online. Szkolę i doradzam jak skutecznie reklamować się na Facebooku (Social Media) i jakich błędów unikać, aby nie tracić pieniędzy. Pokazuję jak pozyskiwać ruch na stronie oraz jak zwiększać konwersję, czyli jak sprawić, by odwiedzający stali się Twoimi klientami. Wniosek? Ćwicz, ucz się, testuj, inwestuj, aby być coraz lepszym.

CO DECYDUJE O SUKCESIE KAMPANII?

Doświadczenie pokazało mi, że aby być skutecznym musiałem dopracować 4 czynniki: TARGETOWANIE, KOMUNIKACJĘ, STRONĘ DOCELOWĄ i STRATEGIĘ.

Warto zaznaczyć, że te 4 elementy na siebie wzajemnie wpływają. Dobre targetowanie sprawia, że trafiasz z odpowiednim komunikatem do dobrych osób, w odpowiednim czasie (strategia) i kierujesz ich na odpowiednie miejsce (strona docelowa). Szczegółowo te elementy omawiam w moim nowym kursie „Facebook w Biznesie” – kliknij, aby zobaczyć.

Dopiero łącząc te 4 elementy ze sobą mamy pewność, że nasza kampania nie będzie porażką. Omówię teraz krótko każdy z tych elementów.

1. TARGETOWANIE – CZY TRAFIASZ DO DOBREJ GRUPY ODBIORCÓW?

Dobór dobrej grupy docelowej jest najważniejszy. Facebook jest obecnie najlepszą platformą do precyzyjnego docierania do idealnych klientów. Niestety niewiele osób wie jak to robić poprawnie. Ustawiane grupy są często zbyt szerokie albo zbyt wąskie. Jeśli kierujesz reklamy do niewłaściwych odbiorców to:

  • Grupa, do której kierujesz reklamę nie jest zainteresowana Twoją ofertą – kliknięciem
    w reklamę
  • Tracisz niepotrzebnie budżet na wyświetlanie reklam złym osobom
  • Masz niski współczynnik klikalności CTR i niski wskaźnik trafności

Kluczowe dla dobrego targetowania jest poznanie klienta. Stwórz profil psychologiczny idealnego klienta – tzw. Avatar. Może on wyglądać mniej więcej tak:

 

Drugim krokiem jest przegląd wszystkich opcji szczegółowego targetowania na Facebooku:

Zebrałem je w 1 pliku, aby ułatwić Ci zadanie. Plik w pdf możesz pobrać tutaj. Przeglądnij wszystkie i zaznacz te, które dotyczą najbardziej zainteresowań Twojej grupy docelowej. Przykładowa lista wg niektórych kategorii, które znajdziesz w pliku:

 

Lista zawiera się na kilku stronach więc na spokojnie przejrzyj jakie masz możliwości. Pamiętaj, aby stworzyć kilka – kilkanaście zestawów reklam, aby przetestować i wybrać ten najlepszy.

Kiedy masz już wybraną dobrze grupę odbiorców, to kolejnym zadaniem jest odpowiednie „zakomunikowanie” jej Twojej propozycji wartości – tego czego oferujesz. Wbrew pozorom nie jest to proste zadanie…

Jeśli chcesz poznać dodatkowe opcje targetowania oraz możliwości tworzenia najlepszych grup odbiorców (Custom Audience i Lookalike Audience) to zobacz mój nowy kurs „Facebook w Biznesie”.

 

2. KOMUNIKACJA – CZY MÓWISZ JASNO I KLAROWNIE O SWOIM PRODUKCIE?

Najczęstsze błędy w komunikacji, czyli w praktyce samej kreacji reklamy (obraz + tekst) to:

  • Zbytnie komplikowanie przekazu
  • Próba przekazania zbyt wielu informacji naraz
  • Brak jasnej wartości jaki Twój produkt wniesie w życie klienta
  • Brak wykorzystania różnych formatów reklam np. wideo, lead ads…które umożliwiają większe zaangażowanie i remarketing do osób, które zaangażowały się w wideo

Jeśli chcesz nauczyć się tworzenia skutecznych formatów reklam i tworzyć angażujące posty to zobacz kurs „Facebook w Biznesie”.

3. STRONA DOCELOWA – CZY ZACHOWUJESZ SPÓJNOŚĆ MIĘDZY REKLAMĄ, A LANDING PAGE?

Czasami zdarza się, że firmy chcą uzyskać kliknięcie za wszelką cenę. To znaczy, obiecują nie wiadomo co w reklamie, a po kliknięciu jest duża niespójność. Odbiorca ma poczucie, że znalazł się  w złym miejscu, opuszcza stronę i ma poczucie, że został „oszukany”

Zadbaj o to by teksty i obrazki na stronie, a co ważniejsze oferta, odpowiadały temu co znajduje się w reklamie.

 

W swojej kampanii darmowego mini-kursu wykorzystałem kadry z lekcji video – zarówno na reklamie jak i stronie docelowej.

 

4. STRATEGIA – CZY WIESZ CO I KIEDY ROBIĆ, ABY BUDOWAĆ RELACJE Z ODBIORCAMI?

 

  • Nie potrzebujesz pojedynczych reklam, ale zaplanowanej i spójnej KAMPANII
  • Aby kampania na Facebooku była skuteczna, potrzebujesz STRATEGII, nie wystarczy znajomość samego narzędzia
  • Musisz wiedzieć co robić krok po kroku, i systematycznie wykonywać plan

Sama obsługa narzędzia np. Power Editora nie zagwarantuje Ci sukcesu. Potrzebujesz wiedzieć jak to narzędzie wykorzystać. Dopiero połączenie znajomości zaawansowanych opcji Facebooka z zaplanowanymi działaniami (strategią), da Ci możliwość stworzenia skutecznych kampanii.

 

Skoro znasz już 4 czynniki wpływające na sukces lub porażkę kampanii, zastanów się jak wyglądają one u Ciebie.